miercuri, 13 aprilie 2011

d-ale îngrijirii spitalicești

Sistemul medical e mort de mult. Nu doar bolnav. Sistemul de stat, unde noi cotizăm obligat, ne bagă în pământ. Ministrului Sănătății nu i-ar fi păsat de bătrâna batjocorită și umiilită într-un spital din Constanța, dacă nu ar fi fost încolțit să argumenteze legea de închidere a 67 de instituții spitalicești. Acum, brusc, le pasă și bagă pe mass-media niște fotografii șocante cu o bătrână care zăcea într-un spital și care, după cum arată fotografiile, nu mai fusese mișcată din pat de luni de zile, făcând niște escoriații extreme în partea dorsală a corpului bătrân și bolnav ............

M-au șocat imaginile și știu că, oricât de inumană pare situația, ea este reală. Știu pentru că am avut și eu un părinte bătrân și bolnav prin spitale și nu trecea nici o asistentă medicală pe la ea peste noapte, în spital nu aveau nici hârtie igienică, nici mâncare. Aveau gândaci, așternuturi ieșite de zeci de ani din limita utilizării, o mizerie indescriptibilă la toalete, rugină peste tot, igrasie. Mă cutremur la amintiri. Era mai rău ca la închisoare. Bătrânețe tristă, chinuită, umilită.

Prea multe materiale de postat pentru un blog atât de trist.

Si pun pariu că iarăși se va investiga un caz și nimeni nu va fi vinovat. Săraca asistentă medicală, cu ce era ea de vină? Ei și, ce dacă nu a îngrijit-o pe bătrâna aia și a lăsat-o să facă plăgi imense?

Eu nu judec, dar pozele .... vorbește de la sine și eu am văzut niște fotografii prezentate de ministerul sănătății din românia. Și eu am fost pacient acu 4 ani și am văzut câte ceva, am avut-o și pe mama prin spitale, deci iar am văzut comportamentul asistentelor medicale.

Crimă umanitară, asta se întâmplă în românica. Și spitalele, sistemul medical adică, este cel mai important furnizor de cadavre. Cred. Nu am făcut încă o listă.

Prea multe materiale de postat pentru un blog atât de trist.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu